Frågor och svar

Här hittar ni svar på de vanligaste frågorna kring våra reparationer. Du är alltid välkommen att kontakta oss för ytterligare frågor!

Hur länge blir jag utan telefonen?
Skickar du in telefonen till oss har du den oftast tillbaka på två arbetsdagar. Exempel: Om du skickar den med posten på måndag når den oss på tisdag. Vi reparerar den och skickar tillbaks den under dagen och den bör vara tillbaka till dig på onsdag.

Om du kommer in i butiken kan du hämta upp din telefon igen på 30-60 minuter.

Vad lämnar ni för garanti?
Vi lämnar 90 dagars garanti på alla delar vi byter ut samt eventuella fel relaterade till våran reparation. OBS: I och med att vi öppnar telefonen finns det alltid en risk att garantin mot Apple bryts.
Hur ska jag skicka telefonen?
Enklast är att skicka telefonen i ett rekommenderat brev (via närmaste postombud). Märk kuvertet med returadress. Läs guide för inskick här.
Reparerar ni några andra märken?
Vi har valt att specialisera oss just på iPhone, och de kan vi riktigt bra! Utöver lagning av telefoner har vi också datorverkstad och IT-support. Läs mer på CompuCraft
Behöver jag boka tid om jag kommer in med telefonen?
Nej! Vi har drop-in och kan oftast laga din telefon på 30-60 minuter. Vid hög belastning kan reparationen ta något längre tid. Störst risk för detta är runt lunchtid. Lämna in telefonen senast 17.00 för att få den reparerad samma dag. Oftast kan vi reparera telefoner på lördagar. Ring och kolla innan för säkerhets skull
Kan jag betala mot faktura?
Ring oss på 08-673 49 00 så löser vi det
Jag är sedan tidigare avtalskund hos CompuCraft
Era gamla villkor gäller, droppa in i butiken som vanligt! Vill ni skicka in telefon, eller få telefon upphämtad? Ring oss.